C*RE THE SYSTEM

EDUCATIE

LET'S DESIGN A FUTURE HEALTH SCHOOL

De vraag hoe en waartoe je zorg- en welzijnsprofessionals van de toekomst opleidt wordt steeds urgenter. Curricula dienen aangepast te worden om een evenwicht te vinden tussen vakinhoudelijke kennis en praktische vaardigheden. Wat hebben studenten nodig aan data kennis en digitale vaardigheden? Hoe geef je vorm aan ‘een leven lang leren’ binnen het zorgdomein? Zit er voldoende ruimte in opleidingen om ‘holistisch’ en multidisciplinair samen te werken. Hoe is de afstemming tussen MBO, HBO en WO. Onderwijs vormt het fundament onder elk systeem, dus hoe ziet die nieuwe school voor gezondheid en geluk eruit?

• Wat is er nodig om studenten van zorgopleidingen klaar te stomen voor de 21e eeuw? Plus: hoe kun je ‘leven lang leren’-programma’s ontwerpen voor de huidige zorgprofessionals
• Hoe ga je om met alle uitdagingen die zich onder invloed van technologie in een razend tempo ontwikkelen?
• Welke digitale en soft skills moeten studenten (én profs) zich eigen maken en hoe zoek je daarbij de samenwerking met andere sectoren?
• Op welke manier borg je kwaliteit als je zoveel mogelijk up-to-date wilt blijven en opleidingen zich, op basis van de ontwikkelingen in de praktijk, steeds zouden moeten doorontwikkelen?
• Wat hebben designers en creatieven te bieden aan zorgprofessionals of studenten van zorgopleidingen?
• Hoe kunnen deze domeinen al worden verweven tijdens opleidingen en wat is daar sterk of minder sterk aan?

KEYNOTE

Alexei Wagner (1)

Dr Alexei Wagner – Medical Director Emergency Department at Stanford Medical School

Emilie Wagner

Emilie Wagner – Healthcare Design Strategist at Stanford d.school

'RANKING THE PRINCIPLES'

Aan de hand van perspectieven/uitgangspunten, ingebracht door een panel van experts uit de zorg- en designwereld, ging C*RE THE SYSTEM, mede via een debat met het publiek, tijdensde Dutch Design Week 2019 op zoek naar wat het zwaarst moet wegen als we het gezondheidssysteem écht willen verbeteren. Want dat niet alles tegelijkertijd, met dezelfde energie en dezelfde middelen kan, weet iedere professionele vormgever. Dus moeten we prioriteren. Waar ontkomen we echt niet aan, wat is cruciaal in de transitie en waaraan moet het ontwerp in iedere geval voldoen? Hieronder de top tien, zoals samengesteld door panel en publiek.

DE 'RANKING THE PRINCIPLES' UITSLAGEN

Uitslagen Ranking the Principles DDW 2019

HET 'RANKING THE PRINCIPLES' PANEL

WJRenger

Willem Jan Renger – Directeur Innovatie Studio Hogeschool voor de Kunsten Utrecht

Remko vd Lugt

Remko van der Lugt – lector Co-Design en co-directeur Kenniscentrum Leren en Innoveren Hogeschool Utrecht

Fenna Heyning

Fenna Heyning – Directeur STZ (Samenwerkende Topklinische opleidings-Ziekenhuizen)

christiaan widdershoven

Christiaan Widdershoven  – Lid kernteam De Jonge Dokter

Marieke Schuurmans

Marieke Schuurmans – hoogleraar Verplegingswetenschap en opleidingsdirecteur Professionals in de Zorg in UMC Utrecht

Vera van Doornik

Vera van Doornik – Learning Consultant Bright Alley en voormalig Innovation Manager Rijnstate

Frank Evers

Frank Evers – Oprichter ontwerpbureau Perfect Storm en lid ontwerpteam ‘Professial College’ van Hogeschool Utrecht

logo ucreate
HHU-logo-stapel-S

LAAT HET ONS WETEN

We geven graag samen vorm aan de zorg van de toekomst. Laat ons je ideeën weten en we nemen contact met je op. Het U CREATE team

Sending

Log in with your credentials

Forgot your details?