‘WORKOUT’ RONDOM GEDRAGSONTWERP VOOR HYGIENE IN ZIEKENHUIS

Gedragsverandering is ook in de zorg een bijzonder actueel thema. Kunnen we ervoor zorgen dat cliënten, maar ook medewerkers van zorginstellingen, zich zo gaan gedragen dat ze hun gezondheid optimaal bevorderen? Hoe werkt dat dan? En hoe kunnen we dat ondersteunen met producten, diensten, communicatie-uitingen?
Met deze vragen in het achterhoofd kwam op 13 september een heel diverse groep van zo’n 20 professionals bijeen: van medewerkers van ziekenhuizen en hogescholen tot aan oprichters van startups gericht op zorg en technologie. Het doel van de dag was het kennismaken met de Behavioural Lenses, een gereedschap dat je inzicht kan verschaffen over gedrag en gedragsverandering in alle fasen van het ontwerpproces.
De casus van de dag was het vergroten van handhygiëne in een algemeen ziekenhuis, nog steeds een heet hangijzer. Een breed scala van aspecten rondom deze casus kwamen aan de orde: welke doelgroep kies je, welke belanghebbenden zijn er verder nog en welke rol spelen die? We evalueerden een bestaande campagne aan de hand van de vijf Behavioural Lenses en gingen aan de slag om, ook weer met de Lenses als uitgangspunt en toetssteen, ingangen te zoeken voor een effectieve ingreep of campagne voor een betere handhygiëne.
De Behavioural Lenses, de complexiteit van de casus, en de zeer verschillende achtergronden van de diverse deelnemers die daarmee ieder een unieke, waardevolle inbreng hadden, zorgden voor een rijke, leerzame dag die smaakt naar meer.

0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

LAAT HET ONS WETEN

We geven graag samen vorm aan de zorg van de toekomst. Laat ons je ideeën weten en we nemen contact met je op. Het U CREATE team

Sending

©2017 ALL RIGHTS RESERVED BY U CREATE - DISCLAIMER - PRIVACY

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account